בית מאמרים כלליים פעילות גופנית בגיל השלישי

פעילות גופנית בגיל השלישי

הדפסה דוא

כידוע פעילות גופנית היא פעילות שנחוצה בכל גיל. אך בעוד שאצל ילדים צעירים ניתן להסתפק בפעילות הגופנית הספונטנית שהם מבצעים כמו משחקי ריצה, רכיבה על אופניים, משחקי ספורט שונים, הרי שכאשר מגיע גיל ההתבגרות ובני הנוער האנרגטיים מוצאים את עצמם יושבים שעות על גבי שעות מול המחשב או הטלוויזיה ובשאר הזמן הם רובצים על גבי הרים של ספרים ומחברות, הרי שמהר מאוד הם מתחילים להשמין מחוסר תזוזה, מתחילים לסבול מכאבי גב, מחוסר גמישות ומעוד תופעות לא נעימות שבעבר לא נגעו בכלל לבני נוער. 

רק אנשים מבוגרים ממש שכבר לא היו פעילים בגלל מצבם הרפואי היו סובלים מכל אותם תופעות. אך היום, כאמור, כמעט כולנו חייבים ליזום את הפעילות הגופנית כדי לשחרר את העצמות, לשרוף אנרגיה, להגמיש את הגוף ועל הדרך לשפר עוד כמה דברים חשובים כמו את סיבולת לב ריאה, חיזוק השרירים, מניעת סוכרת ועוד.

הוכח באופן ברור, שאנשים שהקפידו על פעילות גופנית במשך כל החיים שלהם, לא סבלו מכאבים כמו קשישים באותו גיל בדיוק. הפעילות הגופנית חיזקה את כל המערכות שלהם, הן את מערכות הלב ואת כלי הדם, והן את הגפיים והמפרקים. ברור שכל אלו מובילים גם לתוחלת חיים ארוכה יותר. כי כידוע, המפתח לכל תחלואי הזקנה כמו יתר לחץ דם, סוכרת, כולסטרול גבוה וכו' , יכולים להתאזן ולפעמים אפילו להימנע לגמרי בזכות פעילות גופנית איכותית.

 

מטפלת סיעודית מפעילה את המטופל 

כיום ישנה מודעות רבה של פעילות גופנית בגיל השלישי גם כאשר הקשיש לא ממש מסוגל לבצע את כל אותם תרגילים שהפכו להיות מסובכים עבורו. מטפלת סיעודית טובה, היא זו שעשויה לסייע בדבר כאשר היא לא מוותרת לקשיש מצד אחד, והיא מקפידה שהוא יעשה בכוחות עצמו כל מה שהוא מסוגל ויכול, אף אם הרבה יותר פשוט, קל ומהיר מבחינתה לעשות את הדבר בעצמה, אך מצד שני היא נמצאת עם היד על הדופק ועוקבת אחר פעילות של הקשיש ומוודאית שהיא דורשת ממנו רק פעילויות או תרגילים שהם בגדר האפשר מבחינתו. 

 

קבוצות ספורט לבני הגיל השלישי 

קיימים היום שיעורי ספורט מיוחדים המיועדים דווקא לחתך הגיל הזה של בני הדור השלישי. כבר לא נדיר לראות היום מטפלת סיעודית שיוצאת עם 'בן טיפוחיה' אל עבר מרכז הספורט הקרוב על מנת להעניק לו שיעור התעמלות טוב עבורו.

אין ספק שקשישים המקפידים על הפעילות הגופנית, יהייו חשופים הרבה פחות להתקפי לב, לעליות מסחררות במדדי לחץ הדם וכו' . מובן שהדבר תורם רבות להארכת תוחלת החיים וכמובן גם לאיכות החיים. כי אין כמו פעילות ספורטיבית טובה, שמשחררת את הגוף וגם את הנשמה. זה תורם למצב הרוח, לרצון לחיות וליצור ובקיצור, רק תועלת.

אז קדימה, לכו להתעמל... 

 
 

חפשו באתר